Specjaliści

Ewa Wojtyńskaneurologopeda, logopeda, pedagog, certyfikowany terapeuta Metody Krakowskiej®, terapeuta ręki.

Prowadzi terapię dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dysleksją i dwujęzycznych. W pracy wykorzystuje techniki Manualnego Torowania Głosek.

Pracuje również z dziećmi wymagającymi korekty wad wymowy oraz wsparcia edukacyjnego w rozwoju.

Ukończyła między innymi szkolenia i warsztaty:

  • Terapia neurobiologiczna,
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
  • Programowanie języka dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i alalią,
  • Stymultacja mechanizmów lewopółkulowch – usprawnienie pracy lewej półkuli mózgu,
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
  • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera,
  • Techniki terapeutyczne w pracy z osobami jąkającymi się,
  • Dysfagia – objawy zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania,
  • Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka,
  • Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż.,
  • Metoda Krakowska® w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
  • Diagnoza i terapia wad wymowy,
  • Metody wywoływania głosek,
  • Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i zespołem Downa,
  • Terapia ręki I i II stopnia,
  • Test SON-R 2,5-7 badanie i interpretacja wyników,
  • Warsztaty Manualnego Torowania Głosek (prowadząca Elżbieta Wianecka),
  • Ile? Który? Ćwiczenia podstawowych umiejętności matematycznych przez działanie,
  • Karty Oceny Słuchu Fonemowego – KOSF do diagnozy dzieci w wieku przedszkolnym. Ocena prawidłowego i zaburzonego słuchu fonemowego dziecka. Warsztaty z projektowaniem terapii słuchu fonemowego,
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych z wykorzystaniem systemu NUMICON.

Publikacje:

1. „Domino obrazkowe” w „Terapia logopedyczna dziecka w wieku szkolnym”, wyd. Raabe, Warszawa, 2013,
2. „Zabawy obrazkami – pierwszy osobisty słownik dziecka” w „Gdy dziecko nie mówi”, wyd. Raabe, Warszawa, 2014.

Joanna Słupek

Joanna Słupek logopeda, filolog polski, terapeuta ręki. Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością logopedia Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie oraz studiów podyplomowych o kierunku Stosowana Analiza Zachowania na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.

Prowadzi terapię dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dyslalią. W szczególny sposób interesuje się rozwojem systemu językowego osób ze spektrum autyzmu.
Pracuje także jako logopeda i terapeuta w przedszkolu integracyjnym.

Wiedząc, że skuteczna rehabilitacja to oddziaływania prowadzone na wielu płaszczyznach, swoją wiedzę i umiejętności rozwijała podczas kursów i szkoleń:

  • Skuteczne metody pracy z dzieckiem z wadą wymowy,
  • Funkcje motoryczne narządów mowy w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej,
  • Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się cz.1,
  • Terapia behawioralna w teorii i praktyce. Kurs 3-modułowy,
  • Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci,
  • PECS – poziom 1,
  • Behawioralna analiza jezyka w intensywnej pracy terapeutycznej z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju,
  • VB-MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii,
  • Terapia ręki I i II stopnia.

Agnieszka Piskowska

Agnieszka Piskowskaneurologopeda, logopeda, pedagog, terapeuta ręki, terapeuta Integracji Sensorycznej.

Prowadzi terapię dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dysleksją, wadami wymowy.
Pracuje również jako neurologopeda w Szkole Integracyjnej oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Stale pogłębia swoja wiedzę poprzez uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach dotyczących rozwoju komunikacji językowej dzieci. Szkolenia, jakie ukończyła to m.in.:

  • Terapia neurobiologiczna,
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
  • Praca z dzieckiem autystycznym – początek drogi,
  • Dysleksja – zagrożenia, diagnoza i terapia w ujęciu Metody Krakowskiej®,
  • Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z zespołem Downa,
  • Ćwiczenia funkcji słuchowych – rozwojowe programowanie terapii,
  • Wykorzystanie metody verbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej,
  • Makaton I stopnia,
  • Integracja Sensoryczna – I i II stopień,
  • Terapia ręki – I stopień.

Izabela Piotrowska

Izabela Piotrowska neurologopeda, logopeda, oligofrenopedagog, pedagog leczniczy, terapeuta ręki.

Prowadzi terapię dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dyslalią, wadami wymowy.
Oprócz pracy w naszym Centrum, prowadzi zajęcia terapeutyczno-wychowawcze w Szpitalu Pediatrycznym WUM.

W trosce o wysoki standard prowadzonej terapii logopedycznej, stale podnosi swoje kwalifikacje, biorąc udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach:

  • Terapia neurobiologiczna,
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
  • Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI) – diagnoza i terapia,
  • Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami – wspomaganie rozwoju,
  • Zaburzenia przetwarzania słuchowego CAPD. Nowe możliwości diagnozy i terapii,
  • Terapia ręki I stopnia,
  • Makaton I stopnia,
  • Diagnostyka, terapia i wsparcie edukacyjne dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego,
  • TIK w pracy logopedy,
  • Zgryz, ssanie, połykanie, żucie, oddychanie. Znaczenie normy biologicznej dla artykulacji,
  • Niebiańskie anioły. Życie ze spektrum zaburzeń autystycznych. Objawy, diagnoza oraz terapia dzieci i młodzieży,
  • Funkcje motoryczne narządów mowy w diagnozie, profilaktyce i terapii logopedycznej, w szczególności w terapii seplenienia międzyzębowego,
  • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera,
  • I Ogólnopolska Konferencja Pedagogiczna WSR – W poszukiwaniu przyczyn i dróg wyjścia z trudności w uczeniu się i funkcjonowaniu w życiu codziennym dziecka,
  • W poszukiwaniu sposobów efektywnego uczenia się,
  • Karty Oceny Słuchu Fonemowego – KOSF do diagnozy dzieci w wieku przedszkolnym. Ocena prawidłowego i zaburzonego słuchu fonemowego dziecka. Warsztaty z projektowaniem terapii słuchu fonemowego
  • I Studencka Konferencja Logopedyczna Dysfagia – przełknij to!,
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych z wykorzystaniem systemu NUMICON.

Monika Ziółkowska neurologopeda, logopeda, filolog polski, terapeuta ręki, instruktor masażu Shantala.

Prowadzi terapię dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem oraz terapię logopedyczną dzieci z wadami wymowy, dysleksją.
Pracuje także jako logopeda w przedszkolu.

Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w wielu kursach i szkoleniach:

  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu,
  • Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy,
  • Autyzm – potrafię rozpoznać,
  • Opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne,
  • ABC pracy z dzieckiem z Zespołem Aspergera,
  • Terapia sygmatyzmu międzyzębowego,
  • Efektywne metody terapii rotacyzmu,
  • Dyslalia ankyloglosyjna,
  • Logorytmika jako profilaktyka logopedyczna,
  • Terapia ręki I stopnia,
  • Masaż Shantala,
  • AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji.

Adrianna Kołtyś – logopeda, filolog polski, terapeuta ręki, oligofrenopedagog.
Absolwentka filologii polskiej o specjalności nauczycielskiej z logopedią na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie oraz logopedii ogólnej i klinicznej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła również studia podyplomowe o kierunku Oligofrenopedagogika.

Prowadzi terapię dzieci i młodzieży z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dysleksją, wadami wymowy.

Swoją wiedzę i umiejętności poszerza poprzez udział w szkoleniach i konferencjach:

  • Terapia ręki I i II stopnia,
  • Terapia rotacyzmu,
  • Wady artykulacyjne spółgłosek i samogłosek oraz ich korygowanie,
  • Logopeda nie tylko dla dzieci. Zaburzenia mowy i słuchu u osób dorosłych,
  • Afazja – diagnoza, kształcenie, terapia.

Malwina Kozłowska neurologopeda, logopeda, oligofrenopedagog.

Prowadzi terapię dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dyslalią. Doświadczenie zdobywała prowadząc terapię logopedyczną w Centrum Medycznym.
Pracuje również jako logopeda w Szkole Podstawowej.

Swoją wiedzę i umiejętności rozwijała podczas kursów i szkoleń:

  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
  • Logopeda na start,
  • Diagnoza i terapia wad wymowy,
  • Warsztaty Metody Castillo-Moralesa,
  • Skala Ryzyka Dysleksji,
  • Praca w klasie międzykulturowej,
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – I stopień.

Anna Mężyk neurologopeda, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej, logopeda, pedagog specjalny, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki.

Prowadzi terapię dzieci z: zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dysleksją i wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy. Przedmiotem jej zainteresowań jest także szeroko rozumiana wczesna interwencja logopedyczna i praca z niemowlętami.
Pracuje również w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi.

Ukończyła między innymi szkolenia:

  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
  • Niedokształcenie mowy o typie afazji (afazja dziecięca) – diagnoza i terapia,
  • Opóźniony rozwój mowy – diagnoza i terapia,
  • Integracja Sensoryczna – kurs kwalifikacyjny I i II stopień,
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopień, diagnoza, terapia, masaż,
  • Wykorzystanie metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej,
  • Terapia niedyrektywna dzieci autystycznych i dzieci z zaburzeniami zachowania- część I i II,
  • Wspomaganie rozwoju mowy w oparciu o metodę Integracji Sensorycznej.

Ewa Ochtera neurologopeda, logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta funkcji poznawczych Metodą Feuersteina.
Słuchaczka studiów podyplomowych z diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Prowadzi terapię dzieci i młodzieży z: zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dysleksją i wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy.

Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w wielu kursach, szkoleniach i konferencjach:

  • Terapia neurobiologiczna,
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu,
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
  • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera,
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
  • Ćwiczenia funkcji motorycznych – rozwojowe programowanie terapii,
  • Ćwiczenia funkcji słuchowych – rozwojowe programowanie terapii,
  • Ćwiczenia funkcji wzrokowych – rozwojowe programowanie terapii,
  • Metody wywoływania głosek,
  • Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne,
  • Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie,
  • Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia, w tym wczesna interwencja logopedyczna,
  • Pielęgnacja i terapia dziecka z Trisomią 21 od pierwszych dni życia do wieku wczesnoszkolnego,
  • Kurs edukacji wczesnoszkolnej Montessori,
  • Uczestnictwo w II Międzynarodowej Neurobiologicznej Konferencji Naukowej „Piękno neurobiologii – mózg wzrokowy w działaniu”,
  • Kwalifikacyjny kurs terapeutyczny. Terapia funkcji poznawczych Metodą Feuersteina – Instrumental Enrichment I,
  • Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego w ujęciu ortodontyczno-neurologopedycznym,
  • Uczestnictwo w VII Międzynarodowej Konferencji Montessori „Zbędna pomoc jest przeszkodą w rozwoju”,
  • „Trening Skutecznego Nauczyciela” dr Thomasa Gordona.

Facebook