Specjaliści

Ewa Wojtyńskaneurologopeda, pedagog, certyfikowany terapeuta Metody Krakowskiej®, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta ręki.
Dyrektor Centrum Terapeutycznego Abu.

Prowadzi konsultacje i terapie dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dysleksją i dwujęzycznymi. Konsultuje dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek. Pracuje także z dziećmi wymagającymi korekty wad wymowy oraz wsparcia edukacyjnego w rozwoju.

Szkolenia, warsztaty

  • Terapia neurobiologiczna,
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
  • Programowanie języka dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i alalią,
  • Stymultacja mechanizmów lewopółkulowch – usprawnienie pracy lewej półkuli mózgu,
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
  • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera,
  • Techniki terapeutyczne w pracy z osobami jąkającymi się,
  • Dysfagia – objawy zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania,
  • Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka,
  • Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż.,
  • Metoda Krakowska® w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
  • Diagnoza i terapia wad wymowy,
  • Metody wywoływania głosek,
  • Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i zespołem Downa,
  • Terapia ręki I i II stopnia,
  • Test SON-R 2,5-7 badanie i interpretacja wyników,
  • Warsztaty Manualnego Torowania Głosek (prowadząca Elżbieta Wianecka),
  • Ile? Który? Ćwiczenia podstawowych umiejętności matematycznych przez działanie,
  • Karty Oceny Słuchu Fonemowego – KOSF do diagnozy dzieci w wieku przedszkolnym. Ocena prawidłowego i zaburzonego słuchu fonemowego dziecka. Warsztaty z projektowaniem terapii słuchu fonemowego,
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych z wykorzystaniem systemu NUMICON,
  • Niemowlak u logopedy, część I. Opieka logopedyczna nad niemowlęciem,
  • Niemowlak u logopedy, cześć II. Miobobo. Krótkie wędzidełko języka u niemowląt – podejście praktyczne,
  • Diagnoza i terapia miofunkcjonalna,
  • MIOGOPEDIA – terapia miofunkcjonalna praktycznie,
  • Seplenienie międzyzębowe – postępowanie logopedyczne,
  • Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne.

Publikacje

  • „Domino obrazkowe” w „Terapia logopedyczna dziecka w wieku szkolnym”, wyd. Raabe, Warszawa, 2013,
  • „Zabawy obrazkami – pierwszy osobisty słownik dziecka” w „Gdy dziecko nie mówi”, wyd. Raabe, Warszawa, 2014.

Joanna Słupek

Joanna Słupeklogopeda, filolog polski, licencjonowany terapeuta behawioralny (PLTB nr 266/T/2020), terapeuta ręki.

Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością logopedia Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie oraz studiów podyplomowych o kierunku Stosowana Analiza Zachowania na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.

Prowadzi terapie dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dyslalią.
W szczególny sposób interesuje się rozwojem systemu językowego osób ze spektrum autyzmu.
Pracuje także jako logopeda i terapeuta w przedszkolu integracyjnym.

Szkolenia, warsztaty

  • Skuteczne metody pracy z dzieckiem z wadą wymowy,
  • Funkcje motoryczne narządów mowy w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej,
  • Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się cz.1,
  • Terapia behawioralna w teorii i praktyce. Kurs 3-modułowy,
  • Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci,
  • PECS – poziom 1,
  • Behawioralna analiza języka w intensywnej pracy terapeutycznej z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju,
  • VB-MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii,
  • Terapia ręki I i II stopnia.

Kinga Rybińska

Kinga Rybińska logopeda, filolog angielski, pedagog, terapeuta miofunkcjonalny, trener emisji głosu dla dzieci i nastolatków (szybka, niezrozumiała mowa).

Prowadzi konsultacje, terapie dzieci i młodzieży z zaburzeniami komunikacji językowej oraz artykulacyjnymi. Pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera, z wadami słuchu oraz dwujęzycznymi. Prowadzi terapię dzieci i młodzieży w zakresie wad wymowy, jąkania oraz emisji głosu. Konsultuje dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek.
Pracuje też jako logopeda w przedszkolu.

Szkolenia, warsztaty

  • Staż logopedyczny w fundacji dla dzieci i dorosłych z autyzmem Synapsis,
  • Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej,
  • Zaburzenia przetwarzania słuchowego,
  • Sygmatyzm interdentalny – podejście holistyczne,
  • Mowa bezdźwięczna w gabinecie logopedy,
  • Metody terapeutyczne w dyslalii,
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji osób z autyzmem – Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego SYNAPSIS,
  • Stymulacja funkcji poznawczych – wzrokowych, słuchowych i motorycznych,
  • AAC jako wsparcie mówienia,
  • AAC w autyzmie,
  • Stymulacja traktu ustno-twarzowego,
  • Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia,
  • Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie (Ewelina Mendala Kwoczek),
  • PECS – poziom 1 (Pyramid Educational Consultants),
  • MIOGOPEDIA – terapia miofunkcjonalna praktycznie,
  • Seplenienie międzyzębowe i boczne a dysfunkcje w obszarze orofacjalnym – diagnoza i terapia miofunkcjonalna,
  • Warsztaty wywoływania głosek w ujęciu motorycznym,
  • Terapia manualna w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne,
  • Masaż logopedyczny – podejście całościowe z elementami technik fizjoterapeutycznych i osteopatycznych,
  • SMURF + FTM (diagnoza i terapia wad wymowy w ujęciu Strategicznej Metody Usprawniania realizacji Fonemów wraz z Fizjologiczną Terapia Miofunkcjonalną),
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych.

Anna Ludwiczak

Anna Ludwiczak logopeda, pedagog, terapeuta ręki, trener Sensoplastyki.

Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie na kierunku pedagogika w zakresie wczesnoszkolna edukacja zintegrowana z pedagogiką przedszkolną i logopedią oraz studia podyplomowe w zakresie logopedii w Instytucie Badań Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Prowadzi terapie dzieci z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dwujęzycznymi, alalią, afazją, dysleksją, jąkaniem. Konsultuje dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek.
Pracuje także jako logopeda w przedszkolu.

Szkolenia, warsztaty

  • Logorytmika – ruch, słuch, słowo,
  • Nauczanie polisensoryczne, czyli jak wykorzystać wszystkie zmysły przedszkolaka, aby stworzyć dziecku optymalne warunki do rozwoju,
  • Afazja terapia dzieci z zaburzeniami mowy,
  • Logopedyczne ABC, Logopedyczne badanie przesiewowe,
  • Zaburzenia mowy u dzieci – profilaktyka i terapia logopedyczna,
  • Kolejność wywoływania głosek, Trzy szeregi,
  • Rozpoznawanie wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym,
  • Trener 1 stopnia Sensoplastyki,
  • Trening Umiejętności Społecznych – certyfikat nr 203/02/2018,
  • Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym,
  • Dziecko z autyzmem w wychowaniu przedszkolnym,
  • Terapia Ręki I i II stopnia,
  • CMC (Children Massaging Children) 4xD (dzieci Dzieciom Dar Dotyku),
  • Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii.

Marta Hećko logopeda, pedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej.

Ukończyła logopedię na Uczelni Społeczno-Medycznej w Warszawie, jest też absolwentką pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim.

Prowadzi terapie dzieci i młodzieży z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dwujęzycznymi, alalią, afazją, dysleksją.
Pracuje również jako logopeda w przedszkolu.

Szkolenia, warsztaty

  • Ćwiczenia budowania prawidłowego napięcia mięśniowego w terapii logopedycznej,
  • Lambdacyzm i głoski wargowo-zębowe – diagnoza i terapia,
  • Uczniowie z zaburzeniami autyzmu,
  • Afazja- terapia dzieci z zaburzeniami mowy pochodzenia korowego w wieku szkolnym,
  • Połykanie w logopedii, diagnoza i terapia logopedyczna z elementami mioterapii,
  • Diagnoza i terapia integracji sensorycznej,
  • Kinesiotaping w logopedii,
  • Masaż logopedyczny.

Małgorzata Kacperczyk logopeda, psycholog, terapeuta ręki, instruktor masażu Metodą Shantala.

Ukończyła podyplomowe studia logopedyczne na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, jest też absolwentką psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Prowadzi terapie dzieci z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dwujęzycznymi, alalią, afazją, dysleksją.
Pracuje również również jako logopeda i psycholog w przedszkolu integracyjnym.

Szkolenia, warsztaty

  • Autyzm, Zespół Asergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne – I stopień,
  • Trening umiejętności społecznych,
  • Terapia ręki,
  • Masaż dzieci i osób dorosłych Metodą Shantala.

Adriana Jabłońska logopeda, terapeuta miofunkcjonalny, w trakcie specjalizacji z neurologopedii.

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na kierunku logopedia ogólna i kliniczna oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej, na kierunku pedagogika specjalna – logopedia. 

Prowadzi konsultacje i terapie dzieci z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, problemami ortodontycznymi, nieprawidłowościami w budowie obszaru ustno-twarzowego, zaburzeniami funkcji fizjologicznych, zaburzeniami połykania, pozycji spoczynkowej języka oraz oddychania. Konsultuje dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek.

Szkolenia, warsztaty

  • Diagnoza i terapia miofunkcjonalna,
  • Kinesiotaping w logopedii, medycynie estetycznej twarzy i fizjoterapii stomatologicznej,
  • Elementy osteopatii w terapii logopedycznej,
  • Kurs czytania dotykowego alfabetu Braille’a.

Agata Dec logopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, w trakcie specjalizacji z neurologopedii.

Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kierunek logopedia.

Prowadzi terapię dzieci z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, alalią, afazją, dysleksją.
Pracuje również jako logopeda w przedszkolu integracyjnym.

Szkolenia, warsztaty

  • Międzynarodowe szkolenie z wprowadzenia do Masażu Shantala Special Care Baby,
  • Jestem! Mówię słowem, znakiem, gestem. Komunikacja alternatywna i wspomagająca AAC dla dzieci z wadą słuchu, niepełnosprawnością intelektualną i ruchową,
  • Wykłady na temat profilaktyki logopedycznej oraz na temat mass mediów a rozwoju mowy dziecka,
  • Edukacja włączająca – od teorii do praktyki.

Aleksandra Więcka logopeda, pedagog, terapeuta miofunkcjonalny.

Ukończyła Uniwersytet Warszawski na kierunku pedagogika oraz studia podyplomowe w zakresie logopedii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Prowadzi konsultacje i terapie dzieci i młodzieży z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, afazją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dwujęzycznymi, niedosłuchem, wybiórczością pokarmową. Konsultuje niemowlęta i dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek.
Pracuje także jako logopeda w przedszkolach i centrach terapeutycznych.

Szkolenia, warsztaty

  • Diagnoza i terapia miofunkcjonalna,
  • Wybiórczość pokarmowa u dzieci- metody pracy,
  • Anatomia logopedy. Mięśnie języka, podniebienia i gardła,
  • Terapia głosek szeregu szumiącego,
  • Logopedyczne Badania Przesiewowe,
  • Lęk w spektrum autyzmu,
  • Jąkanie od teorii do praktyki,
  • Utrwalanie głosek w mowie spontanicznej.

Aniela Zawisza logopeda, terapeuta ręki, terapeuta miofunkcjonalny.

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, na kierunku „Logopedia ogólna i kliniczna”.

Prowadzi konsultacje i terapie dzieci z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, dysleksją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zaburzeniami funkcji fizjologicznych, zaburzeniami połykania, pozycji spoczynkowej języka oraz oddychania.
Pracuje również jako logopeda w przedszkolu i w poradni.

Szkolenia, warsztaty

  • Terapia ręki I i II stopnia,
  • Funkcje prymarne układu orofacjalnego jako podstawa planowania terapii logopedycznej,
  • Sepleniene międzyzębowe – postępowanie logopedyczne,
  • Plan terapii dla dziecka z ORM (opóźnionym rozwojem mowy).

Jesteśmy grupą kompetentnych, dobranych terapeutów, którzy stale doskonalą swoje umiejętności i wykazują się zaangażowaniem.
Swoim podejściem i postawą staramy się wydobywać najlepsze cechy i motywować dzieci do pracy.
Nastawiamy się na współpracę z rodzicami i wymianę informacji, co stanowi niezbędny element całościowego podejścia do rozwoju i edukacji każdego dziecka. Budujemy relację która sprowadza się do odpowiedzi na pytanie:

Jak wspólnie możemy pomóc dziecku?