Specjaliści
Ewa Wojtyńska – neurologopeda, pedagog, certyfikowany terapeuta Metody Krakowskiej®, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta ręki.
Dyrektor Centrum Terapeutycznego Abu.
Prowadzi konsultacje i terapie dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dysleksją i dwujęzycznymi. Konsultuje dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek. Pracuje także z dziećmi wymagającymi korekty wad wymowy oraz wsparcia edukacyjnego w rozwoju.
Szkolenia, warsztaty
- Terapia neurobiologiczna,
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
- Programowanie języka dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i alalią,
- Stymultacja mechanizmów lewopółkulowch – usprawnienie pracy lewej półkuli mózgu,
- Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®,
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera,
- Techniki terapeutyczne w pracy z osobami jąkającymi się,
- Dysfagia – objawy zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania,
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka,
- Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy – wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż.,
- Metoda Krakowska® w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- Diagnoza i terapia wad wymowy,
- Metody wywoływania głosek,
- Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i zespołem Downa,
- Terapia ręki I i II stopnia,
- Test SON-R 2,5-7 badanie i interpretacja wyników,
- Warsztaty Manualnego Torowania Głosek (prowadząca Elżbieta Wianecka),
- Ile? Który? Ćwiczenia podstawowych umiejętności matematycznych przez działanie,
- Karty Oceny Słuchu Fonemowego – KOSF do diagnozy dzieci w wieku przedszkolnym. Ocena prawidłowego i zaburzonego słuchu fonemowego dziecka. Warsztaty z projektowaniem terapii słuchu fonemowego,
- Rozwijanie kompetencji matematycznych z wykorzystaniem systemu NUMICON,
- Niemowlak u logopedy, część I. Opieka logopedyczna nad niemowlęciem,
- Niemowlak u logopedy, cześć II. Miobobo. Krótkie wędzidełko języka u niemowląt – podejście praktyczne,
- Diagnoza i terapia miofunkcjonalna,
- MIOGOPEDIA – terapia miofunkcjonalna praktycznie,
- Seplenienie międzyzębowe – postępowanie logopedyczne,
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne.
Publikacje
- „Domino obrazkowe” w „Terapia logopedyczna dziecka w wieku szkolnym”, wyd. Raabe, Warszawa, 2013,
- „Zabawy obrazkami – pierwszy osobisty słownik dziecka” w „Gdy dziecko nie mówi”, wyd. Raabe, Warszawa, 2014.
Joanna Słupek – logopeda, filolog polski, licencjonowany terapeuta behawioralny (PLTB nr 266/T/2020), terapeuta ręki.
Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością logopedia Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie oraz studiów podyplomowych o kierunku Stosowana Analiza Zachowania na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Prowadzi terapie dzieci z: opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zespołami genetycznymi, alalią, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, niedosłuchem, dyslalią.
W szczególny sposób interesuje się rozwojem systemu językowego osób ze spektrum autyzmu.
Pracuje także jako logopeda i terapeuta w przedszkolu integracyjnym.
Szkolenia, warsztaty
- Skuteczne metody pracy z dzieckiem z wadą wymowy,
- Funkcje motoryczne narządów mowy w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej,
- Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się cz.1,
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce. Kurs 3-modułowy,
- Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci,
- PECS – poziom 1,
- Behawioralna analiza języka w intensywnej pracy terapeutycznej z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju,
- VB-MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii,
- Terapia ręki I i II stopnia.
Kinga Rybińska – logopeda, filolog angielski, pedagog, terapeuta miofunkcjonalny, trener emisji głosu dla dzieci i nastolatków (szybka, niezrozumiała mowa).
Prowadzi konsultacje, terapie dzieci i młodzieży z zaburzeniami komunikacji językowej oraz artykulacyjnymi. Pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu, w tym z zespołem Aspergera, z wadami słuchu oraz dwujęzycznymi. Prowadzi terapię dzieci i młodzieży w zakresie wad wymowy, jąkania oraz emisji głosu. Konsultuje dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek.
Pracuje też jako logopeda w przedszkolu.
Szkolenia, warsztaty
- Staż logopedyczny w fundacji dla dzieci i dorosłych z autyzmem Synapsis,
- Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej,
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego,
- Sygmatyzm interdentalny – podejście holistyczne,
- Mowa bezdźwięczna w gabinecie logopedy,
- Metody terapeutyczne w dyslalii,
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji osób z autyzmem – Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego SYNAPSIS,
- Stymulacja funkcji poznawczych – wzrokowych, słuchowych i motorycznych,
- AAC jako wsparcie mówienia,
- AAC w autyzmie,
- Stymulacja traktu ustno-twarzowego,
- Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia,
- Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie (Ewelina Mendala Kwoczek),
- PECS – poziom 1 (Pyramid Educational Consultants),
- MIOGOPEDIA – terapia miofunkcjonalna praktycznie,
- Seplenienie międzyzębowe i boczne a dysfunkcje w obszarze orofacjalnym – diagnoza i terapia miofunkcjonalna,
- Warsztaty wywoływania głosek w ujęciu motorycznym,
- Terapia manualna w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne,
- Masaż logopedyczny – podejście całościowe z elementami technik fizjoterapeutycznych i osteopatycznych,
- SMURF + FTM (diagnoza i terapia wad wymowy w ujęciu Strategicznej Metody Usprawniania realizacji Fonemów wraz z Fizjologiczną Terapia Miofunkcjonalną),
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych.
Anna Ludwiczak – logopeda, pedagog, terapeuta ręki, trener Sensoplastyki.
Ukończyła Wyższą Szkołę Pedagogiczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie na kierunku pedagogika w zakresie wczesnoszkolna edukacja zintegrowana z pedagogiką przedszkolną i logopedią oraz studia podyplomowe w zakresie logopedii w Instytucie Badań Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Prowadzi terapie dzieci z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dwujęzycznymi, alalią, afazją, dysleksją, jąkaniem. Konsultuje dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek.
Pracuje także jako logopeda w przedszkolu.
Szkolenia, warsztaty
- Logorytmika – ruch, słuch, słowo,
- Nauczanie polisensoryczne, czyli jak wykorzystać wszystkie zmysły przedszkolaka, aby stworzyć dziecku optymalne warunki do rozwoju,
- Afazja terapia dzieci z zaburzeniami mowy,
- Logopedyczne ABC, Logopedyczne badanie przesiewowe,
- Zaburzenia mowy u dzieci – profilaktyka i terapia logopedyczna,
- Kolejność wywoływania głosek, Trzy szeregi,
- Rozpoznawanie wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym,
- Trener 1 stopnia Sensoplastyki,
- Trening Umiejętności Społecznych – certyfikat nr 203/02/2018,
- Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym,
- Dziecko z autyzmem w wychowaniu przedszkolnym,
- Terapia Ręki I i II stopnia,
- CMC (Children Massaging Children) 4xD (dzieci Dzieciom Dar Dotyku),
- Elastyczny terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii.
Marta Hećko – logopeda, pedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej.
Ukończyła logopedię na Uczelni Społeczno-Medycznej w Warszawie, jest też absolwentką pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim.
Prowadzi terapie dzieci i młodzieży z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dwujęzycznymi, alalią, afazją, dysleksją.
Pracuje również jako logopeda w przedszkolu.
Szkolenia, warsztaty
- Ćwiczenia budowania prawidłowego napięcia mięśniowego w terapii logopedycznej,
- Lambdacyzm i głoski wargowo-zębowe – diagnoza i terapia,
- Uczniowie z zaburzeniami autyzmu,
- Afazja- terapia dzieci z zaburzeniami mowy pochodzenia korowego w wieku szkolnym,
- Połykanie w logopedii, diagnoza i terapia logopedyczna z elementami mioterapii,
- Diagnoza i terapia integracji sensorycznej,
- Kinesiotaping w logopedii,
- Masaż logopedyczny.
Małgorzata Kacperczyk – logopeda, psycholog, terapeuta ręki, instruktor masażu Metodą Shantala.
Ukończyła podyplomowe studia logopedyczne na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, jest też absolwentką psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Prowadzi terapie dzieci z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dwujęzycznymi, alalią, afazją, dysleksją.
Pracuje również również jako logopeda i psycholog w przedszkolu integracyjnym.
Szkolenia, warsztaty
- Autyzm, Zespół Asergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne – I stopień,
- Trening umiejętności społecznych,
- Terapia ręki,
- Masaż dzieci i osób dorosłych Metodą Shantala.
Adriana Jabłońska – logopeda, terapeuta miofunkcjonalny, w trakcie specjalizacji z neurologopedii.
Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na kierunku logopedia ogólna i kliniczna oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej, na kierunku pedagogika specjalna – logopedia.
Prowadzi konsultacje i terapie dzieci z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, problemami ortodontycznymi, nieprawidłowościami w budowie obszaru ustno-twarzowego, zaburzeniami funkcji fizjologicznych, zaburzeniami połykania, pozycji spoczynkowej języka oraz oddychania. Konsultuje dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek.
Szkolenia, warsztaty
- Diagnoza i terapia miofunkcjonalna,
- Kinesiotaping w logopedii, medycynie estetycznej twarzy i fizjoterapii stomatologicznej,
- Elementy osteopatii w terapii logopedycznej,
- Kurs czytania dotykowego alfabetu Braille’a.
Agata Dec – logopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, w trakcie specjalizacji z neurologopedii.
Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kierunek logopedia.
Prowadzi terapię dzieci z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, alalią, afazją, dysleksją.
Pracuje również jako logopeda w przedszkolu integracyjnym.
Szkolenia, warsztaty
- Międzynarodowe szkolenie z wprowadzenia do Masażu Shantala Special Care Baby,
- Jestem! Mówię słowem, znakiem, gestem. Komunikacja alternatywna i wspomagająca AAC dla dzieci z wadą słuchu, niepełnosprawnością intelektualną i ruchową,
- Wykłady na temat profilaktyki logopedycznej oraz na temat mass mediów a rozwoju mowy dziecka,
- Edukacja włączająca – od teorii do praktyki.
Aleksandra Więcka – logopeda, pedagog, terapeuta miofunkcjonalny.
Ukończyła Uniwersytet Warszawski na kierunku pedagogika oraz studia podyplomowe w zakresie logopedii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Prowadzi konsultacje i terapie dzieci i młodzieży z: wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, afazją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dwujęzycznymi, niedosłuchem, wybiórczością pokarmową. Konsultuje niemowlęta i dzieci wymagające diagnostyki wędzidełek.
Pracuje także jako logopeda w przedszkolach i centrach terapeutycznych.
Szkolenia, warsztaty
- Diagnoza i terapia miofunkcjonalna,
- Wybiórczość pokarmowa u dzieci- metody pracy,
- Anatomia logopedy. Mięśnie języka, podniebienia i gardła,
- Terapia głosek szeregu szumiącego,
- Logopedyczne Badania Przesiewowe,
- Lęk w spektrum autyzmu,
- Jąkanie od teorii do praktyki,
- Utrwalanie głosek w mowie spontanicznej.
Aniela Zawisza – logopeda, terapeuta ręki, terapeuta miofunkcjonalny.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, na kierunku „Logopedia ogólna i kliniczna”.
Prowadzi konsultacje i terapie dzieci z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, dysleksją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, zaburzeniami funkcji fizjologicznych, zaburzeniami połykania, pozycji spoczynkowej języka oraz oddychania.
Pracuje również jako logopeda w przedszkolu i w poradni.
Szkolenia, warsztaty
- Terapia ręki I i II stopnia,
- Funkcje prymarne układu orofacjalnego jako podstawa planowania terapii logopedycznej,
- Sepleniene międzyzębowe – postępowanie logopedyczne,
- Plan terapii dla dziecka z ORM (opóźnionym rozwojem mowy).
Jesteśmy grupą kompetentnych, dobranych terapeutów, którzy stale doskonalą swoje umiejętności i wykazują się zaangażowaniem.
Swoim podejściem i postawą staramy się wydobywać najlepsze cechy i motywować dzieci do pracy.
Nastawiamy się na współpracę z rodzicami i wymianę informacji, co stanowi niezbędny element całościowego podejścia do rozwoju i edukacji każdego dziecka. Budujemy relację która sprowadza się do odpowiedzi na pytanie:
Jak wspólnie możemy pomóc dziecku?